Ett syskon till Irma!


Va, vad är det du säger mamma??? Skall jag behöva slåss om den odelade uppmärksamheten framöver, det vet jag inte riktigt om jag gillar...

Den 23 februari satt jag på en utbildning då jag plötsligt slogs av tanken att jag nog är gravid. Hade inte haft den minsta tanke på att det kunde vara möjligt men från en sekund till en annan fick jag någon slags förnimmelse. Jag slog dock bort tanken då det inte kändes sannolikt att det kunde vara på det sättet men bad ändå Jimmy köpa ett graviditetstest på kvällen, "för skojs skull". När stickan visade ett blått streck var jag tvungen att läsa på innehållsförteckningen flera gånger för att försäkra mig om att jag fattat principen så att säga. Beskedet kom med andra ord som en stor och oväntad överraskning men självklart som den allra största av gåvor. Vi är superglada för att Irma får ett syskon i oktober (om allt går som det skall såklart).

Jag har mått illa precis som förra gången, det positiva är dock att jag inte kräkts lika mycket denna gång medan det jobbiga har varit att illamåendet var kommit och gått över dygnet. Vissa nätter har jag legat vaken i sängen och ätit knäckebröd (ja, det blir smuligt...) och på morgnarna har jag frenetiskt tuggat i mig den ena moroten efter den andra på tunnelbanan för att inte göra mina medresenärer olyckliga ;-) Dessutom hade jag en sådan hemsk yrsel under ett par veckors tid och, inte att förglömma, den eviga tröttheten... Men vad gör väl det när jag nu är i vecka 14 och förra veckans (KUB)ultraljud visade att allt (så långt det är möjligt att se så pass tidigt) såg bra ut, den lilla krabaten simmade runt, runt och viftade med både armar och ben ♥

Så om allt går vägen kikar en liten kille eller tjej ut i slutet av oktober och lilla Irma blir plötsligt storasyrran i familjen :-) Denna gång vill vi ta reda på könet men får ge oss till tåls i en månad till, tills dess att det är dags för det stora ultraljudet. Spännande, spännande!

Jag är lycklig ♥♥♥

Kommentarer :

#1: Mia

Grattis vad kul!!



hoppas allt går bra den här gången så ni kan njuta ordentligt.



Kram

skriven
#2: Anna - Starwoman ☆

Grattis än en gång fast jag redan grattat några ggn nu ;-) Så glad och lycklig för er skull!!!



Massa kraaamar



skriven
#3: Susanne

Åhhh så roligt, grattis!

Ska bli roligt att följa dig på bloggen. Nu har jag två bloggar med gravida tjejer att följa ;o)

Må så gott och ta hand om er



Kramisar

skriven
#4: jessi

Grattis Caroline!



Så roligt för er alla med en ny familjemedlem! Tänk vad spännande och mysigt, Grattis än en gång!



KRAMAR!!!

skriven
#5: cecce

Stort, stort GRATTIS!!

Såå roligt!

Tror Irma kommer bli en fin storasyster!! (Kanske lite avis också, men det hör till)

Vad spännande att följa dej och se vad det blir i oktober. Lika kul vilket som!!



Kramar

skriven
#6: Emma

STORT GRATTIS TILL ER! : - )



Blir så glad för er skull! Ja tänk att lilla Irma kommer att bli storasyrra ; - )



Passar väl jättebra att ha bytt bil så ni får plats alla fyra! : - )



Ta hand om dig!



STOR KRAAM

skriven
#7: Ann-Louise

GRATTIS!!

Då hade jag rätt om hemligheten ;-)

Hoppas verkligen att allt går bra och att det blir lite mindre dramatiskt denna gång. Barn är lycka!



STOR Kram!

skriven
#8: Annas inspiration

Åh gud vad skoj!!!!!



Stort grattis gumman,

vad glad jag blir!



Då ska vi båda vara mammalediga till hösten :-)



Är KUB standard i ert landsting?



Massor med glada kramar

skriven
#9: Maxiander

ÅH VAD ROLIGT!

Grattis.



All lycka till er från Alexander och Maxime!

/A OCH M

http://www.maxiander.se

skriven
#10: Anna

GRATTIS!

skriven
#11: Anna

Grattis, vad kul! Jag fick mina aningar när du skrev inlägget "Vattkoppor o glassiga minnen" men jag vågade inte skriva nåt då ifall det var helt galet.



Vi kom iväg till Budapest trots allt. Kom hem från värmen igår. Vi har haft det kanonbra!

Kram

skriven
#12: Josefine, Blåeld

Vad kul - grattis!!



Hur gammal är Irma?



Ha det bra - kram!

skriven
#13: Klara

Va underbart beskrivet. Härligt att du är så lycklig Caroline. Kram på dig!

skriven
#14: Malin S

Grattis! Underbart goda nyheter att ni ska utöka familjen och att du är lycklig =) Massor av kramar.

skriven
#15: Sjöstadsfröken

Grattis! Jag ställde den diagnosen redan när du skrev att du var yr i vintras. Sen har en skvallerbytta varit i farten och bekräftat att misstankarna var rätt! Kram

skriven
#16: sweetmama

Men vad roligt !!!

En liten surprise kid alltså :o)

Grattis grattis !!!

Ha en fin Valborg !

skriven
#17: Erica

Massor med grattis!! Va roligt!!

Ha en mysig valborg!!

KRAM

skriven
#18: Karin

GRATTIS CAROLINE!!!!!!!!!!!

Jag som bara skulle kika in och säga hej och berätta att jag är tillbaka i bloggvärlden med en ny adress/namn.

och så möts jag av denna fantastiska nyhet! Så himla roligt!

Gratiis igen!

Kramar Karin (fd lovesexandmoney.blogg.se

skriven
#19: Madeleine

Stort GRATTIS och lycka till. KRAM

skriven
#20: Zandra

Men åååå!! Stort Grattis!!!! Vad roligt :-)

Hoppas illamåendet vänt så att du får känna dej piggelin nu i vår.

KRAMAR

skriven
#21: Carolines hemligheter

Tack, tack för alla grattishälsningar hälsar jag och Knyttet (= arbetsnamnet)!



Kramar ♥

skriven
#22: Emma

Wow - ett stort grattis!

skriven
#23: Camilla

Ett stort GRATTIS!! Så underbart med tillökning i familjen :-)



Hoppas illamåendet släpper så småningom! Spännande ang kön, vi tog också reda på det (för nyfikna!)



Må så gott!! Kram Camilla



skriven

Kommentera inlägget här :