Life goes on ♥

(null)
Alltså, vilken kväll det var igår ♥ Den lever vi länge på tycker jag. Första riktigt varma kvällen för året, det är alltid något speciellt. Vi beställde pizza och åkte till Eriksö som är en härlig badplats i närheten av Vaxholm. Har ni vägarna förbi i sommar så åk gärna hit för några timmars sol och bad. Missa inte heller Skypark, Stockholms största äventyrspark som ligger precis bredvid.
 
Barnen började med att doppa fötterna men eftersom de är experter på att få som de vill slutade det med att de badade för fulla muggar, är det sommar så är det 🙂
(null)
Pizza on the beach är aldrig fel. 
(null)
Chèvreost, pinjenötter, parmaskinka, ruccola och honung på pizza är heller aldrig fel 😋
 
Godmorgon tisdag!
Jag hade, vädret till trots, en riktigt tuff dag igår. Bröt ihop på morgonmötet på Skype med min arbetsgrupp, grät och fick avbryta mötet. Pratade länge med min chef efteråt som är en väldigt stöttande och klok person. Att ha människor runt omkring som bryr sig och är kärleksfulla, det betyder så mycket.
 
Efter att ha suttit i Tjejzonens chatt i nästan fem år och numera i Självmordslinjen så kan jag verkligen säga det med eftertryck. Det är många gånger avgörande. Det behöver inte vara många, det kan räcka med en sådan person. Men att det finns någon som på riktigt vill dig väl, det är människans främsta livlina ♥ Och med det sagt har jag full förståelse och respekt för att det inte alltid räcker till, att människor faller igenom ändå. Men när det inte finns en endaste människa som på riktigt bryr sig om just dig, då är det oerhört svårt. Vi behöver kärlek, så är det bara. Att få kärlek. Och att ge kärlek.
 
Jag hade svårt att fokusera igår, fick typ ingenting gjort på hela dagen. Det var som om någon sugit ur mig all energi med en dammsugare... Det enda som fanns kvar var massa dränerande känslor. Hopplöshet, sorg, ilska, förtvivlan, vanmakt, frustration.
 
Så idag behöver jag hitta tillbaka till mitt normala jag igen. Det har hänt några gånger per år att jag tappar fotfästet i vissa situationer och blir väldigt ledsen. Och det är helt ok att det blir så, förstås. Det viktiga är att komma ur svackan igen. Och det brukar jag lyckas väl med. Så även idag.  
 
Citatet här nedan är fasen ett av de bästa, när man är deppig. Jag vet inte vad det är med mig men jag har fått svårt för superpeppiga livscoacher de senaste åren. Att man ska fånga dagen och nå till stjärnorna och flytta berg med sina tankar.
 
Ibland är det kanske inte alls det bästa att "visualisera din dröm och nå dit du vill" utan att träna sig i att ha tilltro till att livet fortsätter, trots att det kan vara tufft. Att "bara" våga följa med livets flod, utan att bygga en jävla superflotte för att komma fram snabbare än alla andra... Det är mod för mig. Att inte behöva vara en supermänniska. Det är ju det som är det största, det renaste, det modigaste. Att enbart vara sig själv och stå stadigt i det.
 
Nu börjar den här dagen. And life goes on. Ta hand om dig ♥♥♥
(null)

Kommentera inlägget här :