Att stänga en dörr är att öppna en annan ✨

(null)
Vissa köper dyra träningskläder innan en börjar springa, andra präglar snygga anteckningsböcker innan studierna tar sin början. Vissa inser att löpningen inte var rätt grej och låter de sprillans nya löparskorna hamna längst in i garderoben. Andra upptäcker att ett fyraårigt masterprogram inte heller var rätt investering men inte fasen ska denna bok hamna under några dammråttor i en skrubb. Nänä, den ska påminna mig om att jag provade i alla fall ♥
(null)
Att stänga en dörr är att öppna en annan. Att tacka nej är också att tacka ja. Är det något jag vill lära mina barn så är det att våga prova och att inte se ett misslyckande som ett nederlag utan en möjlighet till att lyckas med något annat, eller i en annan form.
 
Jag kommer sannolikt aldrig att stoltsera med en master i folkhälsovetenskap men hellre det än att släpa mig igenom fyra år av studier bara för att jag inte kan erkänna att det inte var rätt beslut. Och i ärlighetens namn vill jag inte forska utan fortsätta jobba med människor i det lilla formatet. Men jag är glad att jag kämpade mig igenom den första kursen och väckte en nyfikenhet för folkhälsa som ämnesområde.
 
Den närmaste veckan kommer jag att jobba hårt med mitt slutarbete och kan ju se det som mitt examensarbete, min egen masterutbildning blev visst bara 7,5 hp och det funkar ju, det också ♥ Jag kommer att utforska coronavirusets effekter på folkhälsa kopplat till KASAM (känsla av sammanhang), det finns av förklarliga skäl inte oändligt med forskning inom det området men det är sjukt intressant tycker jag.
 
Och hur det nu än blev, så har jag ju en jäkligt snygg anteckningsbok att fortsätta skriva i. Jag kanske bara kan stryka över folkhälsovetenskap och skriva "masterprogrammet i att vara människa" istället. Det kan gott få vara 100 år långt 😍
 
KRAM

Kommentarer :

#1: Pappa

Det är bra, nu har du sagt detta. Färdigt och klart. Avsluta med en fin uppsats. Ingen kvinna med man och fyra och heltidsjobb fixar en sådan uppgift som att ta en master som kräver 4 års studier. Inte ens ens de hårdaste av de hårda. Jag insåg detta tidigt men stöttade dig ändå eftersom det skulle bli en nyttig erfarenhet för dig. Det finns två saker som är viktiga att ta till dig:
1. Den världsliga:
a. Prio 1, se till att tjäna pengar.
b. Försök att jobba fram ett trivsamt och utvecklande arbete
som ger dig dessa penga. Var inte sentimental.
2. Den andliga: sök efter dina änglar i andevärlden. De finns
nära dig. Kommer och går ganska snabbt men du märker
dem inte eftersom du inte har vaknat riktigt. Sök och du
finner, du har potentialen. Dessutom är du själv lite av en
jordängel. Det underlättar. Dina änglar är tilldelade dig av
HERREN.

Svar: Tack pappa, min största supporter <3 Och alltid klok, på flera plan. KRAM
Caroline Wiklund

skriven
#2: Erika

Fina Caroline,
Du skriver alltid så klokt. Jag har följt dig i så många år och du har alltid bidragit med dina ord. De har alltid fått mig att fundera, reflektera och känna hopp. Nu är det min tur att skicka styrka till dig! Jag har precis börjat en resa att fundera på vad jag vill med framtiden och det är delvis Corona-situationen som bidragit till det. Jag önskar ingen att drabbas av denna sjukdom men den har onekligen fått oss att börja reflektera över de liv vi lever. Jag hoppas någonstans att din och min väg korsas i något sammanhang 🙂 Skulle vara väldigt spännande att få samtala med dig!
Ta hand om dig!

Svar: Godkväll Erika, vad roligt att höra ifrån dig igen! Och tack snälla för en sådan fin kommentar, och för att du skickar över cyberstyrka <3
Jag håller helt med dig, det kommer också något oerhört värdefullt ur denna kris. Det kanske är något större som pågår, som vi inte ännu förstår fullt ut. Kanske ett slags andligt paradigmskifte... En hård påminnelse om att ta hand om oss, om vår värld och att bromsa upp den kommersiella karusell som bara snurrar snabbare och snabbare. Det är ändå en fin tanke, att detta lidande inte är förgäves.

Ja, det vore väldigt roligt :-) Du har alltid skrivit så fina, kloka och reflekterande kommentarer och jag tänker att vi skulle kunna ha spännande samtal. Om livet <3

Stor kram till dig!!!
Caroline Wiklund

skriven

Kommentera inlägget här :