Sommar i Vaxholm 2020

(null)
Godmorgon solen, godmorgon bloggen! Vi skulle ju ha varit i Spanien just nu men på något sätt känns det nästan som att vi är där... Det kan ha något litet att göra med känslan att vakna till 20 grader och lägga sig vid midnatt till 20 grader 🙂 Alltså, huuuuur underbart är det inte att ha det varmt och gött, dag efter dag?
(null)
Jag har semester den här veckan (jobbar nästa) och vad gör vi om dagarna då? Jo, typ samma saker hela tiden... Åker båt. Badar. Solar. Äter. Åker båt. Några magmuskler bygger vi inte men däremot ett fett lager med D-vitamin inför vintern 🤗
(null)
 En bild från midsommarafton, då var vi inte själva i Stockholms skärgård... Men så mysigt att börja dagen med en tur i båten, frukost och några dopp i plurret. Ja, inte för min del. Men jag tog ändå premiärdoppet på midsommardagen och det tycker jag inte är ett dåligt betyg för en badkruka 🙂 Och nu en dryg vecka senare är det ju magiskt i havet, säkert uppemot 21-22 grader på sina ställen.
(null)
Barnen är så söta när de slocknar i båten! Vilket de små gör varje dag, antingen den ena eller den andra. De varvar rätt så bra faktiskt! Det enda man ser är en stor orange flytväst och en kalufs som sticker upp, gulligt värre 😍
(null)
Mat, massor med mat. Mat är lycka, mat är gemenskap, mat är livet ♥ Vår midsommarbuffé här hemma gick inte av för hackor, vi hade beställt det mesta från Melanders och kompletterade med lite egna tillbehör. Det mesta var riktigt bra förutom räkorna för 700 kr kilot som INTE var dagsfärska, inte ens från gårdagens fångst. Ska ha man så högt sjuka priser måste man leverera också, det borde vara en självklarhet.
(null)
Sillarna däremot var grymma, verkligen värda sitt pris. Jag älskar sill med potatis och tillbehör, skulle kunna äta det varje dag hela sommaren 😛 Och jordgubbar efteråt förstås. Det gäller att passa på nu, på midsommarafton betalade vi 100 kr asken men nu är de nere på under halva priset. Känns plötsligt billigt, haha.
(null)
 Mina fina tjejer, så stora nu ♥  Tänk att jag bloggat sedan 2006, då var de inte ens påtänkta. Och nu är Irma tonåring om ett år. Galet, alltså!
(null)
 Sommarens bästa tårta, en klassiker med maräng, grädde och färska bär ♥
(null)
Mmmmm...
 
Tyvärr hinner jag inte skriva mer än så här denna torsdagsmorgon för vi ska handla till matsäcken, idag åker vi ut till Gällnö. Den här veckan har vi hunnit med Finnhamn och Sandön också, får bli egna inlägg när det är lite mindre varmt och underbart ute 😌
 
Vi hörs snart igen, ha fantastiska dagar i värmen & stor kram!

Kommentera inlägget här :