Walking on water



God kväll! Den här dagen fullkomligen rusade förbi, i och för sig "försvann" ju en timme men ändå... Nu har vi ätit en sen middag bestående av köttfärssås och en tomatsallad, det var jättegott och vare sig jag eller Jimmy saknade pastan. För min del tror jag inte svårigheten är att utesluta kolydrater under en period utan framför allt choklad i alla dess former och lite andra onyttigheter som smågodis och chips (vilka ju i och för sig är sprängfyllda av dåliga kolhydrater...).

Idag har vi varit på födelsedagskalas ute på Värmdö och där visade Jimmys bror Rasmus att han besitter en lite speciell gåva... nämligen att gå på vatten! Det är ju något att skriva i sitt CV, eller hur ;-)


Nu skall jag måla de sista lådorna, i morgon är jag klar med "projekt måla om" som har pågått i över en månad och det skall verkligen bli underbart att plocka undan alla pytsar, penslar och svarta sopsäckar som täckt Irmas rum under en tid nu. Snart skall vi fixa i ordning där inne och sedan får hon flytta in till sitt eget rum, buhu... Lilla tjejen har blivit stor :-)

Godnatt på er, puss & kram ♥

Kommentarer :

#1: Ann-Louise

Jag skulle inte heller sakna kolhydrater så mycket i mat men är en riktig sockermaja när det kommer till godis, kakor m.m...

Nu när man har sportande, stora barn så måste vi laga "riktig" mat varje dag för att de ska orka men annars hade jag kunnat ätit helt annorlunda.



Cool bild på Rasmus - hur??? Fattar nada!



Kramar

skriven
#2: Ann-Louise

Glömde...

Tror Irma är lik sin mamma och att JAA det ska bli kul att renovera köket!! Är inte ert ganska nytt ändå eller har du bara tröttnat på det?



Kram igen

skriven
#3: Caroline

Jag kan tänka mig att det blir en hel del mat att laga med tonårsbarn som sportar mycket :-)



Haha, visst är bilden rolig! Det var faktiskt över en decimeter is i poolen men det syntes inte alls. Så Jimmy var ju tvungen att föreviga Jesus... jag menar Rasmus ;-)



Vårt kök är väl helt ok, huset är byggt 2001 så det är ju fräscht och vitt men allting är i standartutförande och jag skulle gärna ha lite roligare design. Men det står verkligen inte högt upp på prioriteringslistan här hemma... Men att drömma är ju gratis :-)



Kram!

skriven
#4: Jimmy

Vad är Irma på för humör idag?

skriven
#5: Caroline

Just nu sover hon men hon är gosig som vanligt :-) Fast vi sov jättelänge idag, jag skäms nästan! Vi hade ju inte ställt om klockan i sovrummet så när vi gick upp i någorlunda tid halvnio var ju klockan en timme mer... Vilka slöfockar, va ;-) Puss!

skriven

Kommentera inlägget här :