Skönt att vara hemma

Det är så skönt att vara hemma igen, inga måsten och ingen stress. I morse var en barnmorska från BVC på besök här hemma och vägde Irma m.m. Hon har gått upp nästan 200 gram sedan vi kom hem i måndags så det känns jätteskönt, nu är hon snart tillbaka på sin ursprungsvikt (2985 gram). Hon är så snäll, gråter nästan ingenting utan om hon bara får äta, sova och torra blöjor så är hon väldigt nöjd med tillvaron (verkar det som). Nu har hon dock sovit rätt länge så jag skall snart väcka henne och amma en stund.

När det blir svalare skall vi gå ut på en promenad, igår gick vi ner till vattnet och runt en liten stund och det funkade bra med magen (operationssåret ömmar och värker fortfarande men det blir bättre för varje dag och alla tabletter som jag knaprar i mig -12 om dagen- gör väl sitt till...). Vagnen är superskön att köra, känns som om vi valde helt rätt (Bugaboo Cameleon) och jag längtar tills jag kan gå ut och powerwalka en timme varje dag. Ett par veckor till så är jag nog "fit for fight" igen :-)

Ha en skön torsdagskväll, vilken otrolig högsommarvärme det är! Hoppas att det blir lika fint väder nästa sommar, då skall jag njuta av solgasset med ett glas rosé i handen och härliga grillkvällar med J och Irma :-)

♥ Caroline ♥

Kommentarer :

#1: Malin

Det låter som ni fått ordning på tillvaron! Känns skönt att veta att du mår bättre efter all dramatik och att ni nu får påbörja er efterlängtade resa som barnföräldrar! Tänker mycket på er! Kram Malin

skriven
#2: Caroline

Vill gärna träffas snart, du har väl semester i två veckor till? Hoppas att du vilar ut dig ordentligt inför alla nya utmaningar som du står inför :-) Med oss är det bara bra, stolta mamman vill ju så klart visa upp sin lilla prinsessa för er snart ;-) Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :