Happy hair - Olaplex ♥

"Det är mycket roligt kvar!" är mina svärföräldrars devis här i livet 😍 Deras äldsta vänner är närmare 90 år och varje gång de skiljs åt efter en trevlig festkväll säger de alltid till varandra. "Än är det mycket roligt kvar!". Underbar inställning till livet, eller hur? Och just så kände jag häromveckan när jag efter år av torrt, trassligt hår och ständigt nya kurer bestämde mig för att testa dessa produkter. De är ju HELT fantastiska och då kände jag att det är ju mycket roligt kvar på hårfronten, trots allt 😄 Än finns det hopp!
 
Dessa produkter är svindyra men sjukt dryga så det känns ändå som bra price performance. Enligt Lyko så "flyttar Olaplex gränserna för vad som är möjligt att göra med ett hår utan att äventyra hårets kvalitet. För första gången någonsin kan frisörens värsta mardröm, strukturskadat hår, vara ett minne blott." Det låter ju för bra för att vara sant, men ibland sker små mirakel här i livet. Som sagt, än är det mycket roligt kvar 
 
Något annat som är roligt, till och med fantastiskt, är att vara i fjällen. Jag började jobba redan förra måndagen men vi bestämde oss för att ta semester torsdag och fredag för att sticka till Tänndalen där alla fyra barnen är med Jockes föräldrar (alltså de ovan nämnda svärföräldrarna, även om jag och Jocke inte är gifta så känns det som ett bra epitet på dem). Ett mycket bra beslut. Det är något med naturen här uppe, ibland känns det på riktigt som att vandra på en annan planet. Är det här verkligen Sverige? Är det verkligen bara några mil bort till vardagstress och ekorrhjul? Är det här på riktigt eller drömmer jag?
 
Irma blickar ut över vyerna från Mittåkläppen 😇
 
På måndag börjar vardagen på riktigt igen, med jobbmöten och barnens aktiviteter och en passionerad relation med Outlook... Det känns bra. Det är något med sensommaren tycker jag, den andas nystart och möjligheter. Kvällarna kommer tidgare, hösten närmare sig med stormsteg. Det känns mysigt trots att ett visst stråk av vemod ofta infinner sig så här års. Men tänk om det var sommarklimat året om, dag efter dag. Även om tanken sannolikt känns högst forcerad i mitten på november, så är det det ju ändå magiskt med våra fyra årstider 💚 Eller hur?

Kommentera inlägget här :