Lycklig i gröngräset...

Idag gjorde jag något jag inte gjort förut, jag föreläste utomhus (på en gräsmatta i Hagaparken). Det var riktigt härligt och blev en fin upplevelse. Jag älskar att få prata om lycka och dela reflektioner med andra. Vad vore livet utan alla dessa häftiga möten?
 
När jag har föreläst känner jag mig i princip alltid helt uttömd och vill bara slökolla på TV (eller gå på yoga) vilket jag också gjorde ikväll. För mig kan det vara riktig vardagslyx, att slå mig ner i mysbrallorna med ett glas rött i soffan och titta på Lyxfällan eller Bachelor utan någon annan intention än att bara "slöa". Härligt!!!
 
Det här var terminens sista föreläsning och i sommar kommer jag att ladda inför ännu fler spännande uppdrag i höst. Just nu ser jag fram emot tio sköna julidagar med min darling i Spanien, har flera spännande böcker om lycka och lyckoforskning som jag ska sätta tänderna i då :-)
 
Jag läste ett par år gammalt blogginlägg häromdagen där jag skrivit att jag drömde om att föreläsa mer och få utvecklande och utmanande uppdrag. Nu är jag där. Med motivation, passion och hårt arbete kan vi nå dit vi vill. Vilken dröm har du som du vill förverkliga?
 
Sov sött ♥

Kommentarer :

#1: cecce

Hej CAroline!!
Följer dig ju på lite avstånd, lite på fb och lite här. Så kul att du fått möjlighet att förverkliga dina drömmar och nu är ute och föreläser och dessutom gör det med framgång! Grattis! SÅ oerhört bra jobbat:-)
Tänker att det är lite kul- vi har ju följt varandra under några år och både du och jag har genomgått ganska stora förändringar i våra liv. Om man jämför bloggarna nu och för något år sedan är det stor skillnad...ha ha. Härligt!
Läser mellan raderna att det finns något som tynger dig....hoppas att det löser sig såsmåningom. Det brukar det ju göra även om det ibland tar tid.

Skulle va kul att träffa dig för lite snack:-)Nyfiken:-)) Vi får väl se om vi kan få till någon sthlms-date med A-L i höst.

Sköt om dig massor! Kram<3

Svar: God morgon Cecce <3
Jag vill jättegärna träffas i höst (ännu hellre skulle jag utöver det besöka ditt café i sommar, hoppas att det blir möjligt), det måste vi få till tycker jag!
Jag tror att det som tynger, som varit och är tufft mellan varven, är något som jag verkligen skulle kunna prata med dig om. Hur man hittar ett bra förhållningssätt när det finns saker som man inte kan påverka...

Plötsligt kom blogglusten tillbaka, i takt med sommarens intågande (ska bli 26 grader idag, ljuvligt) och det känns jätteroligt. Ser fram emot att träffas i den här världen lite mer också framöver :-)

KRAMAR
Caroline

skriven
#2: Bella

Stort Tack fina du för din grattishälsning!

Så roligt att se att du börjat blogga igen, har alltid gillat din blogg och suger åt mig av din klokhet och imponeras över hur du ser till att förverkliga dina egna drömmar och mål. Du är väldigt stark i mina ögon och jag hoppas att det som tynger dig rättar till sig på ett bra sätt inom en inte allt för lång framtid.

Tänker ofta på vad mycket vi människor kämpar med i det tysta, sånt som inte syns...

Ta väl hand om dig!

Många kramar Bella

skriven
#3: Ann-Louise

JA det måste vi ordna! Längtar efter er båda! Tänk Caroline om vi innan både du och jag drar utomlands kunde besöka Cecilia? När går du på semester?
Jag läser också din blogg med glädje, tar in varje klokskap och sanning, men det vet du ju!!
Kramar 💕

skriven

Kommentera inlägget här :