Samma njutning varje år...

...när vårgarderoben uppdateras!!! Haha, jodå. Det är ren och skär lycka, absolut. Men det jag syftade på med rubriken är dessa dagar i början av våren när solen värmer igen (trots att det var grymt kallt hos mig imorse), fåglarna kvittrar, ljuset är tillbaka i all sin prakt och allt det där underbara som våren och sommaren erbjuder är så nära nu att det nästan går att snudda vid den blomstertid som komma skall. Det är ljuvligt, snudd på religiöst att vara här nu. Tjugosjätte mars, två dagar till påskledighet och våren är äntligen, äntligen, äntligen här!!!!

Hur mår jag annars då? Kvällen igår var inget vidare, feberfrossa och ont i öronen så jag var inställd på att vara hemma idag men vaknade betydligt piggare. Så nu är jag på väg till jobbet och utvecklingssamtal med min nya chef. Vi tar det på ett närliggande café tillsammans med frukost, trevligt initiativ tycker jag :-) Kul och meningsfullt att byta fysiska ramar ibland, jag är sugen på att coacha utomhus när värmen kommer. Varför inte sitta på en parkbänk eller gå en promenad istället för att sitta i vårt coachrum?

Jag hoppas att du får en riktigt fin dag och kanske hinner med några minuters kontemplation bland fågelkvitter, värmande solljus och vårvinterns krispiga dofter!!!

KRAAAM

Kommentarer :

#1: Bella

Så kul att du uppdaterat bloggen :)

Visst är våren helt underbar, uppskattar årstiden mer och mer för varje år och det känns lite som att man väcks ur sin vinterdvala och pånytt föds.

Skönt att du känner dig piggare igen, men tufft när man går över gränsen och inte riktigt klarar av att lyssna på kroppen. Det är alltid lätt att vara efterklok och klok när det gäller andra, men vi göra alla fel val ibland och jag tycker du gör helt rätt som inte lägger kraft och energi på att gräma sig över det som blev galet.

Ta hand om dig!!

Kramar Bella

skriven

Kommentera inlägget här :