Årets mästerkockar är äntligen här!!!

Säg hej till publiken, Majken! Lite suddig bild men vad gör väl det när motivet är sött som socker :-) Lillan myser ute hos farmor och Göran i fredags kväll när vi var där och fick en härlig middag...
...bestående av en laxtartar till förrätt som var riktigt god och fräsch, den råa laxen hade fått marinera i en gurksås som satte prägel på fisken och gav den en lite speciell smak...
...till huvudrätt blev det fiskqueneller på gös med en fyllning av lax och hela räkor, SÅ gott! Till det serverades rösti, ugnsrostade rotfrukter, gröna bönor och en härlig sås som jag glömde fråga mer om ;-)
Kvällens efterrätt var en något udda fågel i form av en klassisk chokladbakelse som fyllts med grönmögelost innan den gräddats i ugnen, vilken lyckad smakkombination! Den serverades tillsammans med len vanlijglass, syrlig mangosorbet och smakrik galiamelon. Gottgottigottgott :-)

Äntligen har den nya säsongen av Sveriges mästerkock gått av stapeln och jag har riktigt höga förväntningar inför fortsättningen, älskar programidén och programledarna är som en väl komponerad gottepåse med en perfekt mix av olika favoritsmaker! Det enda smolket i bägaren är att jag (även denna säsong) sitter och irriterar mig över att jag inte anmälde min ena bror Henrik i smyg, han hade varit helt perfekt med sin passion för matlagning kombinerad med den otroliga talang han besitter och så har han därutöver en skön humor och stil. Nästa år, DÅ skall jag anmäla dig bara så du vet!!!

Första dagen på jobbet har gått bra, mycket att stå i framöver då vi coacher kommer att förändra vår verksamhet en hel del under året. Vi kommer att fokusera mer på utåtriktad verksamhet och det innebär fler företagsbesök, föreläsningar, seminarier och gruppcoachningar. Spännande men också en utmaning att styra om verksamheten på ett bra sätt. Dessutom fortsätter jag min resa mot att bli certifierad kommunikolog under hösten så jag tror att 2012 kommer att bli ett riktigt utvecklande, utmanande och utåtriktat jobbår för mig!

Ha en fin tisdag och en fortsatt skön kväll, kramar som vanligt  ♥

Kommentarer :

#1: Linda - Harmony Home

Jag satt också bänkad framför premiären av Sveriges Mästerkock. Kul att se vad de hittar på att laga och vad de får för betyg:)



Sv: Absolut kan jag rekommendera boken! Många bra tips och bra steg-för-steg beskrivningar att följa.



Ha en fin tisdag

Kram /Linda

skriven
#2: Söderböna

Vi satt också bänkade framför sveriges mästerkock, så roligt att ha något program att se fram mot på vardagskvällarna. Vad söt lilla Majken är!! Kram!

skriven
#3: Thereses liv och vardag

Jag älskar Sveriges Mästerkock, så himla kul att se vad deltagarna väljer att laga samt lyssna på juryns utlåtande. Middagen som du skriver om ser så god ut så den hade säkert platsat i programmet =) Kram

skriven
#4: Maria

Sveriges mästerkock är bara ett måste, hur bra som helst:-)

Låter spännande med jobbet ditt!



kram kram

skriven
#5: Bella

Här sitter vi också bänkade framför Mästerkockarna och spanar på sambons gamla arbetskompis som har gått vidare :)



Vilken god middag ni fått hos din svärmor!!



Kul med förändringar på jobbet, hoppas de faller väl ut.



Kramar Bella



skriven
#6: Sophia

Ja, varför är Henrik inte med? Är han inte sugen på att anmäla sig själv? Vore roligt att få heja fram honom till seger från soffan :)

skriven

Kommentera inlägget här :