Storleken har betydelse!

Senaste numret av Plaza Interiör damp ner i brevlådan igår och jag är så sugen på att sätta mig och bläddra i tidningen, tjockaste numret någonsin (404 sidor) och efter att enbart ha gått igenom framsidan har jag höga förväntningar på innehållet! Bland annat hela 12 hem att få inspiration ifrån, kul :-) Just nu har jag dock inte ens fem minuter att lägga på datorn eller tidningsläsande, det ser nämligen helt bedrövligt ut här hemma! Tack och lov har vi städhjälp imorgon så någon grovstädning blir det inte tal om men att plocka undan och snygga till i alla rummen kommer att ta minst en timme och sedan är det dags för sen lunch innan vi skall hämta Irma... Och sedan blir det lek och bus i det underbara höstvädret innan vi skall traska till ICA och kompletteringshandla till middagen, idag får det bli lax i ugnen med bladspenat för det tog jag fram ur frysen igår men middagen intogs på McDonalds för min del så därför måste jag tillaga laxen idag istället. Hittade för övrigt en ursnygg kappa på H&M igår, sista som fanns i min storlek lade jag vantarna på och jag är SÅ nöjd! Bild kommer :-)

Nej, kära vänner, nu måste jag sluta skriva så att jag får någonting gjort! Hoppas att ni njuter av vädret, dagens lilla tips till er blir att använda lunchen idag till femton minuters rekreation i solen istället för att sitta de där extra minuterna med lunchen! Så välgörande för själen och så blir eftermiddagen mycket piggare och gladare när solens strålar fått göra sitt till för din energipåfyllnad! KRAMAR

Kommentarer :

#1: Anonym

Du har så rätt, en liten stund i solen är balsam för själ oh kropp! Nu med en liten sötis som behöver frisk luft så kommer man ut på härliga barnvagnspromenader och inser hur ljuvligt det är med höstluften!

Städhjälp låter så skönt, har vänner som har det och vi funderar på att skaffa det med. Måste vara en härlig känsla komma hem till ett nystädat hem!



Många kramar



Jessi



Ps: när Celine blir större får vi ta en träff i Sthlm, vill ju gärna träffa Irma och Majken!

skriven
#2: Malin S

Schyrrans med städhjälp. Hade varit skönt att framförallt slippa städa badrum. Vi får se om vi skaffar någon liten "rut" framöver.



Lax & bladspenat är både yummi och nyttigt. Du är så himla duktig på att laga mat och få den att se aptitlig ut. Till och med vidrig blodpudding såg delikat ut när du piffat.



kramis =)

skriven
#3: Linda - Harmony Home

Där har du verkligen något att se fram emot, fanns VÄLDIGT mycket snyggt i detta nummer:D



Kram /Linda

skriven
#4: millamagi

Nu blev jag så där sugen på att sitta i solen och läsa magasin.. de har ju lovat snyggt väder imorgon så jag tror minsann det får bli ett inköp av en Plaza (en av de få tidningarna jag inte prenumererar på för tillfället...). ha en underbar helg!

skriven
#5: Therese

Visst var det härligt med det numret! Jag har bläddrat i den lite grann, jag har sagt upp mina andra tidningar nu, sköna Hem och nån mer tycker inte de är så bra. Ha en fin fredag! kram

skriven
#6: Malin M

Tack för tipset! Tittade efter den på Ica Kvantum igår, men den fanns inte där! Får kika efter den på nåt annat ställe istället. Jag knarkar inredning :-). Finns inte mycke' roligare, om du frågar mig! :-D



Nä, nu ska jag sluta sitta och göra ingenting framför datorn. Alexander har gått ut med båda barnen så att jag lättare ska kunna plocka å fixa i huset. Han blir nog bra snopen om han kommer hem och ser att jag inte åstadekommit nånting, så bästa at sätta lite fart!



Ha en skööön söndag! Och lycka till med teveinköp, om det blir det som står på dagens schema! Jätteroligt med leverans av möbler senare i veckan!!



Kraam

/Malin

skriven

Kommentera inlägget här :