Underbart på Elite Hotel


Direkt när vi steg in i vårt hotellrum igår kändes det som att vi valt helt rätt ställe för vår lilla babymoon! Nej, för att vara helt korrekt så kändes det redan när vi steg in i hotellfoajen (glömde dock att ta kort där...) och möttes av stilren, snygg skandinavisk design och ett proffsigt bemötande :-)


Rummet var stort och fint inrett, både jag och Jimmy är nog lite av "hotellsnobbar" kom vi fram till under kvällens diskussioner vid middagen ;-)


Jag som hade planerat att koppla av en stund i badkaret om ett sådant fanns blev så klart väldigt nöjd då det utöver en schyst dusch...


...även fanns ett badkar där jag kunde vila en stund innan middagen :-)


Ingen dålig utsikt från rummet!


I badkaret lyxade jag även till det med lite chips & cola (som Jimmy fick serva med), är man på babymoon så är man ;-)


Se upp för valrossen :-D


Middagen avnjöts i hotellets restaurang, även den i skandinavisk design med en öppen köksyta mitt i lokalen vilket var riktigt snyggt! Både jag och Jimmy valde en klassiker till förrätt, kalixlöjrom med smetana, finhackad rödlök samt smörstekt toast och drack öl till. Gott!


Oavsett om jag är gravid eller inte så slutar det alltid med att jag har flera halvfulla glas med allt från födrink till vin och öl framför mig, jag dricker långsamt helt enkelt och hinner aldrig med att dricka ur innan nästa påfyllning görs...


Till huvudrätt valde jag spädgrisrygg med syltad pumpa, vitkål, tryffelbearnaise samt pommes neuf. Jimmy åt en blodig ryggbiff med bland annat glaserade kastanjer och en kantarellstomp som tillbehör. Till det drack han ett gudagott Shirazvin, jag smakade en liten klunk och längtade plötsligt väldigt mycket efter ett glas rött och några goda ostar till :-)


Och så blev det även en klassiker till efterrätt för oss båda, creme brulée med syltade plommon. Jimmy drack ett sauternesvin och jag en kopp rooibosthé (som var otroligt gott). Efter denna festmåltid gick vi upp till rummet igen och efter lite TV-tittande somnade vi sött och sov ända till nio imorse, lovely!


Efter en god natts sömn tillbringade vi en timme i restaurangen i morse där det hade dukats upp en härlig frukostbuffé! Efter denna avrundade vi vår lyxiga minisemester med en snabb sväng till Sickla Köpkvarter och sedan åkte vi hem till Irma som haft det toppenbra med farmor och inte saknat oss det minsta :-)

Ja, ni förstår ju att vi har haft det underbart på Elite Hotel Marina Tower! Det ligger bara knappt fem minuter med bil från Hammarby Sjöstad men väl där känner man sig väldigt långt hemifrån :-) Jag kan verkligen rekommendera alla höggravida (och alla andra också för den delen...) att sticka iväg på en sådan här liten minisemester (fredag efter jobbet var toppen, skönt att ha hela helgen kvar också när man checkar ut på lördagen)!

Just nu sitter jag med en skål med Ben & Jerrys Cherry Garcia och kikar med ett halvt öga på Pretty Woman (20 år senare är den ju fortfarande riktigt bra), Irma sover och middagen (rosépepparbiffar med pressad potatis och gräddsås) är undanröjd! Det blir nog ingen sen kväll ikväll, jag har ganska ont i ryggen och behöver ju ladda med sömn nu med tanke på att lilltjejen i magen faktiskt kan bestämma sig för att komma ut vilken dag som helst nu :-)

Hoppas att ni har haft en skön helg så här långt och får en härlig söndag, massa kramar ♥ 

Kommentarer :

#1: cecce

För det första så är du ingen valross! Inte det minsta lik. Tycker du ser strålande gravidvacker ut!

För det andra så ser ni ut att ha haft det fantastiskt. Nästan så jag funderar på att kasta mej på luren och ta in på ett skönt spa-hotell! Det hade jag behövt! Hoppas du nu fick den vila som du så väl förtjänar.



SV: Förra helgen hade vi kakas för släkten men det fanns en och annan nalle med där också. I morgon blir det barnkalas på Build-a bear-shopen i Malmö. De arrangerar kalas där man får vara med och göra sin egen nalle vilket brukar va uppskattat.

Vi får se hur det går...



Njut av glassen!

Kram

skriven
#2: Camilla

Så mysigt med babymoon! Har läst din blogg nu ett tag och detta är du verkligen värd! Lugn och ro, god middag, sova ut..:-)



Tack för dina fina ord ang Biancas rum, det lutar helt klart åt ett litet minikök där i hörnan. Gud vad sött! Har dessutom sett en hel del passande till en sådan hörna...



Kraam/Camilla

skriven
#3: Ann-Louise

Ser härligt ut!! Skönt att ni fick en avkopplande tillvaro i underbar miljö!



Vad skoj att du hittade ett bra användningsområde till lyktan. Nappförvaring tror jag inte Dixie ens har tänkt på men innovation är ju härligt!!



Nu blir det en lugn söndag här hemma för att ladda inför nästa vecka. Börjar med ett tolv timmars pass i morgon...



Kramar

skriven
#4: Annas inspiration

UNDERBART! Nu är du laddad och klar inför lillans ankomst ;-)



Du är jättefin med magen :-)

Nu vill jag med bo på hotell, har bott på Elite hotell i Helsingborg och de håller fin klass.



Ha en finfin söndag!

Många kramar

skriven
#5: Marie - Den Moderna Familjen

Å vad härligt! Hoppas du är laddad och redo nu. Själv är jag helt uttömd på energi efter en natt med värkar. Som 5 timmar senare försvann! Lång historia och uppgiven är bara förnamnet och jag orkar inte ens skriva på bloggen...



Du ser strålande ut på bilderna och jättefint gravid! Absolut ingen valross :) Jag är väldigt avis på creme bruléen. MUMS.

skriven
#6: Emma

ÅÅH! Jag blir så glad över att läsa ditt inlägg! LYCKA genom strålar de! : - )



Du är så vacker så vacker! Inte ett dugg lik en valross inte!!



Underbart att få en natt tillsammans med mys på hotell innan bebisen kommer till er! Wow denna ide´n är inte helt fel. Kanske tar vi efter er ; - )



Sv: Jag tror nog att du hinner med allt som ska fixas innan bebben kommer! Stressa inte utan take it easy! : - )



Må så gott sötis & mysig kväll!



KRAMAR

skriven
#7: adam

so fresh!



http://lagerstromm.blogg.se

skriven
#8: Anna - Starwoman ☆

Valross? Då har du inte sett en valross ;-) Du är jättefin precis som jag sa häromdagen!



Ser så härlig ut er fre/lör och blir sugen själv på att göra det samma när dte närmare sig. Hotellet är då en riktigt bra kandidat för det ser supersnyggt ut!



Hoppas ni haft en skön söndag och att du inet stressar utan bara tar det lugnt. Själv har jag legat i soffan och läst i flera timmar och verkligen kopplat av, så skönt!



Ha en mysig kväll!



Kraaamar

skriven
#9: Mia

Babymoon? Det var ett nytt begrepp för mig men alla begrepp som involverar mys och badkar på hotell är begrepp i min smak!

Oh vilken crème brulée. Snacka om att godistarmen knorrade till nu. Finns det något godare!?



Kram

skriven
#10: Zandra

Ååå vilken myisig babymoon ni haft!

You looked FAB dessutom!! ;-)

Hoppas du laddat batterierna något sådär och att den kommande veckan blir lika härlig, om inte lill tjejen väljer att kika ut hhihi! Nära nu ;-)

Kramar

skriven
#11: jessi

Vad härligt att babymoonen blev lyckat!

Vi hoppas jag mår bättre i december så vi kan åka o på fint hotell i Göteborg, har alltid velat uppleva lisebergs julmarknad! Så det är ett mentalt mål för mig!



Du är så otroligt fin gravid kvinna, det lyser om dig!



KRAM

skriven
#12: Erica

Va mysigt och va fin du är med magen ;)

Allt kommer gå jättebra!!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :