Heltid // deltid


Kolla in gosungen säger jag bara!!! Jimmy tog en bild med mobilen för en stund sedan när han och Irma åkte till Sportoptik på Kungsgatan (de rekommenderade den affären igår på sjukhuset, de har tydligen ett stort utbud av glasögon och kunnig personal just för utprovning av glasögon för småttingar). Åhhh, vad jag längtar till att glasögonen kommer om drygt 10 dagar så att Irma äntligen får hjälp att stabilsera upp synen. Tydligen är hon rejält översynt på bägge ögonen (mest på höger dock) så det känns ju superskönt att hon får möjlighet att se bättre inom en snar framtid :-) Älskade unge, min alldeles egna prinsessa med små rosa glasögon som är så liten och ändå så stor på samma gång ♥♥♥

Hej på er! Idag jobbar jag över men imorgon går jag ner på 80 %, jag känner verkligen att jag inte orkar/kan jobba heltid just nu. Med knappt två månader kvar till beräknad förlossning är andningen tung, kroppen är tung och jag blir trött betydligt fortare än tidigare. Lite surt känns det förstås att gå ner i lön igen men samtidigt är det här ett bra beslut som jag fattat tidigare idag, det känner jag i hjärtat ♥ Ni som följer min blogg vet ju att jag inte är så duktig på att prioritera mig själv och ta det lungt så jag är faktiskt riktigt stolt över att jag bestämt mig för detta. Bebisen i magen är så mycket viktigare än att gå med ett ständigt dåligt samvete över att inte prestera tiptop på jobbet just nu!!!

Nu skall jag jobba en liten stund till innan jag åker hem tillsammans med några godbitar från Bruka Design som inhandlades tidigare idag :-) Kram på er & ha en mysig kväll! 

Kommentarer :

#1: Anna - Starwoman ☆

Vad skönt för dig och vilket bra beslut att du valt att gå ner till 80% i arbetstid igen. Ingen idé att stressa och må dåligt i onödan.



Klart du ska slå till på en Kitchen Aaid. Har sneglat på dem många gånger, men jag bakar för sällan för att det ska vara värt det, men tycker du ska slå till!!! Fast just nu är jag just vansinnigt sugen på att just baka, måste ta tag i något litet bullbak framöver =)



Jag kan inte se den söta bilder förövrigt, vet inte om det bara ärmin dator eller om det är fel på uppladdningen!



Jobba på nu, men se till sedan att gå hem och mys md familjen istället och dina nya prylar från Bruka, nyfiken på vad det är blev jag =)



Stor kraaaam

skriven
#2: Anna - Starwoman ☆

Haha, ursäkta min urusla svenska ovan, skyller på att han där inne i magen sparkar så jag inte kan koncentrera mig ;-) Haha! Kram igen!

skriven
#3: Zandra

Jag kan inte heller ser bilden, väntar med spänning :-)

Jag är för övrigt jätte nyffis på dina inköp ifrån Bruka design, är själv bra sugen på att byta ut tallrikarna och skålarna till deras, men jag har inte ens kommit till butiken än för att kolla urvlalet ;-)

Jag är inte bra på att äta fisk, de händer allt för sällan men nu ligger de några fileér i frysen som ska ätas upp och de är ju alltid nåt :-)

Bra besult du tagit, du känner själv vad kroppen orkar! Och den ska du lyssna på så att du känner att du har energi till Lillasyster sen hihi.

Hoppas du mår bättre ifrån förkylningen!

Kramar

skriven
#4: Bella

Tyvärr kan jag inte se bilden, men det ska bli så spännande att få se lillsessan i sina nya fina rosa glasögon :) Skönt att hon kan få hjälp med synen och så klokt av dig att gå ner i tid, det måste vara det bästa för dig, hoppas det kommer kännas bättre för dig med några timmar mindre arbetstid i veckan.Inte konstigt att du är trött när du ska föda om två månader...



Ta hand om dig vännen



Kramar Bella

skriven
#5: Linda

Skönt att gå ner i tid... fick jag bestämma skulle jag alltid jobba bara 75%, så underbart! framförallt när man har en massa barn. Det kommer tid då man kan jobba heltid.



Antar att det kom med fina grejer från Bruka :)

skriven
#6: Therese

Sötnosen, det kommer bli jättebra för henne. Bra beslut med jobbet! Jag blev ju sjukskriven på 100% pga stress och att jag börjat öppna mig 2 månader innan beräknad förlossning, det var inte så kul. Man måste tänka förebyggande i dessa fall. ang. båten visst längtar jag tills nästa sommar, kommer bli speciellt att ha det så bra i båten. kram och sov sött!

skriven
#7: Marie

Så sööt med glasögonen!! Hon ser ut som jag i den åldern :) Och mitt synfel växte bort och som 10-åring behövde jag längre inga glasögon alls.



Ja du, ang. förberedelser så är jag heller inte alls lika beredd lika tidigt som sist. Det var dock 4 år sedan och jag har också glömt! Dessutom måste vi köpa allt nytt igen nu. Vagnen beställde jag nyligen och spjälsäng köptes igår. Vid det här laget förra grav. var typ allt monterat å klart, haha. Men man känner sig lite mer försiktig denna gång på nåt sätt... Om en månad KAN ju bebis komma men jag har inte ens bilstol och kläder måste tvättas. De flesta inköpen får bli när vi vet kön :) Så även om tiden går både fort och långsamt här med så är det bara magen som vittnar om att bebis är på ingång i vårt hem!

skriven
#8: ♥ Anna S

Vad söt hon är i glasögon och vad bra det kommer bli för henne när hon får sina egna!!



Sv: hihi, ja vi säger så, att det går extra fort i bloggvärlden. För inte kan min lilla bebis vara dryga 10 månader redan! Eller?



Kram o krys på er nu

skriven
#9: Anna

Vilken söt tjej, skönt att det gick bra hos ögonläkaren och optikern. Låter bra att du ska gå ner i 80%, se till att bara jobba 80% då också :-)

skriven
#10: Mia ☆

Vilken söt bild! Låter som ett bra beslut att gå ned till 80% tycker jag =)



Ha en finfin onsdag, kram!

skriven
#11: Emma

Bra gjort av dig gumman att gå ner i tid! Kan tänka mig att det är mycket påfrestande den sista tiden att jobba 100!



Lilla Irma är så sööt! Hon kommer att bli ännu sötare i rosa glasögon! Kom själv ihåg då jag fick glasögon i första klass, de gjorde underverk & jag blev mycket piggare! Att anstränga ögonen är ju så jobbigt för hela kroppen & särskilt då man är liten och kanske inte riktigt kan tala om vad som är felet! Skönt att de ordnat sig för er Irma.



Önskar dig en härlig lill-lördag vännen!



Stor Kram



Ps. Tack för din fina omtanke om katten Misan!

skriven
#12: Malena

Så söt!! :)



Bra att du går ner i tid!



Svårt att besöka Bruka utan att få med sig gobitar hem! :)



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :