Nej, jag är inte i Barcelona just nu!



Några bilder från när vi åkte på en liten utflykt till Edsviken härom veckan. Vårt nya helgnöje har blivit att åka runt och kika på områden som vi skulle vilja bo i när vi köper hus framöver. Edsviken var jättefint (och säkert svindyrt...) men våra hjärtan klappar dock för områdena söderut så högst upp på intresselistan står för tillfället Hagaberg som i och för sig ligger en bit ut på Värmdö men som är superfint och barnvänligt. Troligtvis dröjer det 1-2 år innan vi tar steget från Sjöstaden till hus men det känns bra att redan nu kika runt lite för att veta vilka områden som finns och ungefär hur prisläget ser ut där.

Visst blir det klara och fina bilder med vår nya kamera, vi har ju tänkt köpa en systemkamera ett tag men eftersom vi aldrig kan bestämma oss för vilken så köpte vi en Digital Ixus 110 IS från Canon som hur som helst kan bli ett jättebra komplement om vi nu slår till på en systemkamera någon gång :-)

Vid den här tiden borde jag och Maria suttit på en liten tapasbar i ett vårsoligt Barcelona och ätit lunch vilket ni nog förstår att jag INTE gör just nu... Istället sitter jag i ett gråmulet Sjöstaden och har nyss ätit en högst kulinarisk (nåja...) lunch bestående av oxpytt med ketchup och bostongurka ;-) Vi hade kommit iväg i morse verkar det som men vi bestämde oss i går för att skjuta på resan två veckor. Ovissheten tog liksom udden av resglädjen så vare sig jag eller Maria kände oss laddade igår att packa på vinst och förlust och sticka till Arlanda fyra imorse. Men vi har bokat om flyg och hotell så om två veckor njuter vi förhoppningsvis av den där ovan nämnda tapaslunchen :-)

Eftersom jag plötsligt fick fyra helt tomma dagar att fylla så hoppade jag över jobbet idag och har istället röjt hela lägenheten vilket kändes extrem behövligt. Nästa fredag kommer Hjälp hemma hit för första gången och städar hela lägenheten i fyra timmar (vi skall ha hemhjälp varannan vecka framöver) vilket känns helt fantastiskt underbart! Vi sade upp Middagsfrid för några veckor sedan och lägger pengarna på städning istället framöver och det skall bli otroligt lyxigt att få den hjälpen. Tänk att komma hem på fredagseftermiddagen till en skinande ren lägenhet och slippa stå med skurborsten i högsta hugg på lördagsmorgonen, nästan för bra för att vara sant :-)

Hoppas att ni har en riktigt skön torsdag, kramar till er ♥

Kommentarer :

#1: Anna

Verkligen skönt med städhjälp fast personligen lägger jag nog hellre de pengarna på nåt annat. Jag räknar med att vi kommer iväg imorgon. Det ser ju bra ut just nu. Sen om vi kommer hem är en annan fråga ;-)

skriven
#2: Susanne P

Är det vulkanutbrottet som ställde till det för er?

Städhjälp låter så himla skönt! Något att tänka på, kanske...

Kram

skriven
#3: jessi

Vad bra att ni kommer iväg om två veckor, det blir underbart härligt för er! Då är vi i italien, Gardasjön o njuter någonstans på en härliga uteservering. Men jag förstår din besvikelse men tur att allt går att göra om och Barcelona finns kvar. (har längtan dit.. har varit där flera gånger men nu är det 3 år sen sist... Funderar på att åka i sommar ditåt och ta någon badort i samband.. vi får se, så mycket drömmar!)



KRAMIS



ps: kul med en ny kamera!

skriven
#4: Susanne

Det kunde ta tre veckor innan jag får tillbaka datorn från service, sitter nu med min lilla minilaptop. Och herregud så liten den är.

Härliga bilder du visar



Kramen

skriven
#5: Therese

Men vad trist med resan, men kanske lika bra att slippa någon olycka. Jättefin bild! Låter som en bra idé med städhjälpen vi har funderat på det med men det blir nog inte först till hösten vi börjar med det. Skulle vara skönt men det jobbigaste plocket som vi har här hemma som tar mest tid måste man ju göra själv. Kul att du kikade in hos mig igen, tappar bort adresser ibland och det är alltid kul att hitta tillbaka till bloggar man gillar du skriver så bra. Hej så länge

skriven
#6: Anna - Starwoman ☆

JAAAAA idag är det annat än igår här i stan. Underbar morgonpromenad har jag precis tagit mig till jobbet, halvförsov mig imorse, men det kompenserades av det vackra vädret =)



Vad synd med er Barcelonaresa, men å andra sidan det är lite längre gånget om två veckor så då kanske ni får ännu lite finare väder!



Nu måste jag ta tag i dagen, har tänkt sluta tidigare idag, så då får man lägga på ett kol nu.



Ha en ljuvlig dag du som är ledig.



Kraaaamar

Kraaaaam

skriven
#7: Anna - Starwoman ☆

Hahah - dubbelkramar blev det visst ;-)

skriven
#8: Alexander

Det här känner jag igen. Vi brukar också åka på liknanade utflykter, Just nu är vi väldigt mycket i Bromma äppelviken och tittar. Men jag vet inte, flytta från stan är ett stort steg. Bara en bro där emellan, men som sagt, ett stort steg :)



Ha en underbar kväll!

/A

http://www.maxiander.se

skriven
#9: sweetmama

Aj då låter som att du drabbats av inställd flygtrafik. Även om det inte är Barcelona hoppas jag d kan njuta lite av ledighet ändå.

Ha en fin helg

skriven
#10: Emma

Hallosan Sötis!



Det var kanske bara väl att ni inte kom iväg. Väl att ni kunde boka om & har ny resa att se fram emot : - ) Måste känns hur gott som helst!



Irma är ju sååå söööt!



Ha nu en riktigt sköön fredag!



KRAMAR i tusen

skriven
#11: cecce

hej!

Tack för den dråpliga historien du berättade i din kommentar. I bland undrar jag hur karlar är funtade:-)



Så du kom inte iväg...Förstår din tveksamhet och hoppas läget ser bättre ut om två veckor!!



Städhjälp är underbart!! Vi har haft det sedan länge och nu kan jag inte tänka mej att vara utan. Bara man hittar ett bra städbolag så...:-)



Den kameran har jag också!! Köpte den för ett år sedan och är jättenöjd. Funderar också på en systemkamera....vi får väl se. Antar att denna får hänga med ett tag till!!



Ha en fortsatt skön helg!!

Kramar

skriven
#12: Bella

Sååå trist att ni inte kom iväg till Barcelona, vi får verkligen hoppas på att flygtrafiken fungerar bättre om ett par veckor så att ni kommer iväg då :)



Så underbart med städhjälp, vill ha!!!!



Bilderna med nya kameran blir ju superfina, vi har en systemkamera, men jag använder den sällan, trist egentligen då det blir så finare bilder än med den lilla jag har...



Läste din kommentar hos Jessi och jag kan inte göra annat än att hålla med dig, du skrev precis det jag tänkte när jag käste hennes fina och kloka inlägg...



Hoppas du får en riktigt trevlig helg



Kramar Bella

skriven
#13: Annas inspiration

TRÅKIGT att ni inte kom i väg :-(

har ni ombokat?



Hur är det med lilla sötisen då? är kopparna borta? Usch jag minns när jag hade vattkoppar, var väl runt 7-8 år.



sv: det blev räksallad i går, var ganska mätt efter en liten bakelse som slank ner...bebisen vill ha ;-) hihi



Ha en härlig lördag vännen

KRAAAAM

skriven

Kommentera inlägget här :