Jag - en julfantast

Mor Annas pepparkakor

Ja, jag erkänner! Jag är en fanatisk julanhängare... Jag älskar allt som hör julen till och jag vill gärna behandlas som en treåring på julafton. Min syster tvingas fortfarande att lägga en strumpa på sängkanten natten till julafton när hon är uppe och förbereder hennes barns små strumpor. Jag kan knappt sova och på julaftons morgon sliter jag med ett förtjust tillrop fram krossade pepparkakor (tradition är att de skall läggas längst ner i strumpan och de andra sakerna på), några clementiner och två små julklappar.

I slutet på oktober börjar jag dricka glögg och äta pepparkakor och i mitten på november åker Peter Jöbacks julskiva fram, den lyssnar jag sedan på minst ett par gånger per dag fram till nyår. Ibland altenerar jag med Carola eller Tre Tenorer men Jöback är alltid numero uno i mitt granbarrsdoftande hjärta.

Jag har också ungefär 50 tomtar som åker fram lagom till Lucia och nåde den pojkvän som förvägrar mig en äkta julgran, han blir inte långlivad i mitt hem (eller hjärta)...

Nej, nu måste jag sluta. J hojtar att det är dags att komma, glöggen är nu upphälld ;-)

Kommentarer :

#1: Klara

Jag vill oxå dricka ha en karl som värmer glögg!! Själv får jag väl dra fram fun lighten -med TVn som sällskap :-( Eller kanske en bira :-)

skriven
#2: Caroline

Värm på fun lighten och sätt på en julskiva... Det är nästan samma sak ;-)

skriven
#3: Gabbi

hahahahahahah skrattar igäl mig
så är jag med EXAKT.
samma med julskiva fast jag har Celine dions jul skiva kanoonra.
och Jocke HATAR den, hehe samma visa alla år.

skriven
#4: Caroline

Gabbi:
Är det oss det är synd om som inte får den julrespekt vi förtjänar, eller våra pojkvänner som behöver lyssna på samma skiva i 1,5 månad? Beror nog på vem du frågar ;-)

skriven
#5: gabbi

presis så är det. J bara ylar om vilken skit musik det är. men första advent så åker musiken på. det är ju bara 1½mån om året kan kan spela!

så hallllå ni killar får stå ut :-D



natt natt

skriven
#6: Caroline

Exakt! Sov gott :-)

skriven

Kommentera inlägget här :