Back to business

Godmorgon ♥ Vill bara skriva en kort hälsning innan jag gör något som jag inte har gjort på 2,5 vecka... Det känns bra att börja jobba igen, jag tror egentligen att jag mår allra bäst av att ha ett aktivt (arbets)liv men nu blir det med med fokus på att få till 7-8 timmars sömn varje natt samt regelbunden träning. Att jobba över ibland är helt ok men inte varje kväll, varje helg samt på slutet då jag även gick upp vid halvfem för att jobba några timmar innan jobbet... Inte ok! Jag jobbar nu 50 % i två veckor och sedan tror jag att jag vill gå upp på heltid igen. Sjukskrivningen har verkligen varit avgörande för att jag ska kunna återgå till min normala energinivå men efter den här perioden är det andra saker som behövs. Att plocka bort en del av mina ansvarsområden etc, samt att jag själv behöver tydliggöra ramsättningen för mitt arbete. Men att fortsätta vara sjukskriven efter den 11 november, det ser jag faktiskt inget behov av i nuläget.
 
Så var det fredag igen, och sista helgen i oktober ligger framför oss. Jag har tjejerna och eftersom Jocke åker skidor i Alperna en vecka så blir det blir mest vi tre som kommer att hänga. Det blir lite kalas, lite lekdejter, lite träningsaktiviteter för barnen och lite mys här hemma. Tror att det kan bli en skön helg. Jag ska även kika en del på resor över julen, jag har bytt med tjejernas pappa from i år så att jag har nyår jämna år och julafton ojämna. Det innebär att jag inte kommer att ha tjejerna två julaftnar i rad (vilket förstås är trist) men istället kan vi åka till fjällen med Jocke och hans killar en vecka över nyår vilket ska bli jättehärligt.
 
Det innebär således också att jag är själv på julafton och då funderar vi på att skippa julen i Sverige och åka över helgen till en storstad i Europa istället. Funderar på Rom, Barcelona, Palma eller London. Undrar var som är mysgiast/skönast att hänga på självaste julafton??? Kanske inte spelar så stor roll, och frågan är också om de firar den 24:e i något av dessa länder? Katolska länder firar väl den 25:e vill jag tro... England kanske firar som vi gör?
 
Hoppas att du får en vilsam, energigivande och kärleksfull helg. Stor kram ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här :