Alla dessa fantastiska tjejer ♥

Godmorgon fredag!!! Ibland är det så lite som krävs för att verkligen njuta av stunden ♥ Massa tända ljus, varmt vatten för att rena kroppen, TV4 i bakgrunden (det är först nu, när Irma är åtta, som jag har insett att det kan vara rätt mysigt att ha på även annat än Barnkanalen på TV på morgonen, haha), en vacker bukett liljor som sprider en stämningsfull doft i lägenheten och en lite snöig vy utan för fönstret gör min morgon. Idag jobbar jag inte utan ska fokusera på att träna, meditera och därefter åka till stan för att äta middag med fina Ann-Louise som jag inte träffat sedan vi var i Köpenhamn i våras.
 
Livet är fullt av kontraster. Kanske speciellt är man är förälder på deltid. Ja, det där lät ju heldumt... Förälder är man förstås 100 % av tiden. Ni fattar vad jag menar :-) Igår åt jag lunch med två kollegor och det visade sig att den ena (som precis har börjat) också är frånskild med två barn i samma åldrar som mina, vi pratade om våra olika perspektiv och erfarenheter och det var verkligen intressant. Det finns ju (tyvärr) ett enormt stort spann på hur relationer kan te sig efter en skilsmässa. Alla varianter återfinns, alltifrån att vara bästa vänner till att hata varandra och använda barnen som slagträ i påfrestande rättsprocesser. I den bästa av världar skulle ju i alla fall inga barn behöva fara illa efter en skilsmässa, hur bittra föräldrarna än är. Det värmer allltid mitt hjärta att inse hur bra mina tjejer mår, att de verkligen är harmoniska och trivs med sina liv. För egen del har jag varit frustrerad många gånger under åren som gått men tjejerna har alltid haft det bra ♥ Och det är ju det viktigaste!
 
Jag satt i Tjejzonens chatt igår kväll. Det är ett litet bidrag till att skapa en bättre värld och samtidigt är det oändligt stort. Varje kväll som dessa tjejer kommer till chatten och får möjlighet att känna sig lite starkare, lite tryggare, lite mindre ensamma är en vunnen kväll. Det finns såååååå mycket att göra, och så många flickor och unga kvinnor som mår fruktansvärt dåligt idag. Tjejzonen är verkligen en fantastisk organisation som skapar en bättre tillvaro för dessa tjejer och jag är så stolt över att få vara en del av den!
 
ibland känner jag att det är mer av detta som jag vill göra. Jag vet att mitt jobb är viktigt, och gör skillnad för människor, men att stötta utsatta tjejer är ju ändå på en helt annan nivå. Att med mina egna erfarenheter i bagaget, samt med den kompetens jag besitter, kunna få tjejer att må bättre och hitta sätt att se ljuset i mörka tunnlar skulle verkligen vara ett sätt att använda mitt liv för att skapa mening för andra. Göra skillnad, på riktigt...
 
Jag tänker också på alla tjejer som numera bor i Sverige och vill leva ett fritt liv men inte får göra det. En ny undersökning visar på oerhört dystra siffror, hur många tjejer det faktiskt finns som inte får göra det man skulle önska är en självklar del av att vara människa. Och som riskerar att bestraffas av de som borde stå dem allra närmast, om de inte upprätthåller familjens heder. Endast i Malmö bedöms det leva mellan 3000-4000 barn och ungdomar som drabbas av hedersförtryck och våld. Tyvärr finns det inte så många kartläggningar från senare år gjorda, förmodligen pga att det är en känslig poltisk fråga. Det gör mig förbannad för jag anser att det är att svika dessa utsatta tjejer (och killar).
 
Åhhhh, det finns så oändligt mycket att göra!!! På högsta poltisk nivå ända ner till var och en av oss. Tillsammans kan vi skapa en bättre värld, om vi vågar se och möta verkligheten så som den är. Inte så som vi önskar att den skulle vara. För om vi gör det, då hjälper vi inte dessa tjejer.
 
Men nu är det fredag och just idag blir mitt bidrag att skicka en varm tanke till alla dessa fantastiska flickor därute. Ni är så värdefulla ♥
 
KRAMAR

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej! Vill kolla med dig om du har tips var man kan hitta en bra coach?

Svar: Hej!
Två månader (för) sent svar kanske inte gör någon glad ;-) Hör av dig igen om samma fråga fortfarande är aktuell!

skriven
#2: Mira

Hej vännen!

Hur går det att jobba igen nu? Kikar in här (dagligen) och hoppas på en uppdatering.
Håller tummarna för att allt känns bra!

Kram Mira

Svar: Hej fina du <3
Det blev visst ett längre uppehåll, men nu känns det skönt att skriva igen :-) Det känns bra att jobba, har varit svårt att acceptera att jag inte kan/får köra på som jag gjort tidigare (allt är ju så roligt...) men nu har jag ändå landat i det.

Ha en fortsatt fin vecka, stor kram!!!

skriven

Kommentera inlägget här :